tisdag 11 december 2012

Vinn ett presentkort värde 1000 kr!


Vinn ett presentkort värde 1000 kr!

Vi vill tacka våra kunder för det här året och önska god jul och gott nytt år med en utlottning!

För att delta i tävlingen vill vi att du kommenterar detta inlägg med ditt namn.
Därefter skriver du vilken vara du helst skulle vilja handla för presentkortet.
Varan kan finnas i vårt befintliga sortiment eller vara något du skulle vilja hitta hos oss.

Gilla och dela gärna tävlingen på facebook så blir vi glada!

Vinnaren kommer att dras i en lottning den 21 dec och meddelas här på bloggen.


Presentkortet gäller endast i vår butik på Drottningtorget 1 i Linköping. Hämtas ut innan 20130121, presentkortet är sedan giltigt i ett år efter utfärdandet.


Lycka till!


69 kommentarer:

  1. Jag har två hundar som jag älskar att skämma bort, och det jag helst skulle vilja handla hos er är olika typer av tygband, i olika färger, mönster och tjocklekar. Banden skulle sedan användas för att göra egna, unika halsband till mina hundar :)
    Mvh
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Gillar er butik och har handlat mycke hos er under åren . Skulle vilja vinna pengar till olika färger och papper att göra kort och bilder med. Sonja Lidberg Mantorp

    SvaraRadera
  3. Carina Allberg
    Pärlor till smyckestillverkning

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja handla fler gelstämplar, stämpeldynor och andra korttillbehör. Blev helt såld på korttillverkning på pysselkvällen. Skulle vilja testa att göra smycken med :)
    Mvh. Malin Lindqvist

    SvaraRadera
  5. Jag har precis kommit igång med att sticka och virka allt mer nu under hösten och vintern. Jag skulle så gärna vilja köpa garner, virknålar och stickor! Sen skulle jag skämma bort alla nära och kära med vantar, sockor, tubhalsdukar, grytlappar och allt som går att tänka sig! Kram Klara Svensk

    SvaraRadera
  6. Presentkortet skulle spenderas på julpyssel och material att göra fina pannband till hästarnas träns. Mvh Linda Blomqvist

    SvaraRadera
  7. Om jag vinner skulle jag köpa olika saker som jag och mina barnbarn kunde göra tillsammans. Har inte varit i butiken men ser på hemsidan att det finns mkt som tilltalar mig. Måste åka in till er snarast !
    Jul hälsningar

    Laila Davidsson

    SvaraRadera
  8. Jag som älskar ljus skulle köpa material för att göra egna fina ljus.

    Mvh Linda Nyström

    SvaraRadera
  9. Färgglada papper vill dottern ha, så det skulle jag bla. köpa för presentkortet.
    Mvh Emelie Stenhammar

    SvaraRadera
  10. Hej ..gillar er butik jättemycket och skulle jag har turen att vinna skulle det bli fina papper, stämplar, färg att göra två fina album till mina barn som dom sedan skulle få när dom blir stora, scrapbooking om deras småbarnsår :)) Med vänlig hälsning, Susanne Fredriksson

    SvaraRadera
  11. Med ett 4-årigt barnbarn har det blivit glödhett med pyssel igen.Det är så avkopplande och trevligt att sitta vid köksbordet och pyssla i.st.f. vid TV:n eller datorn.Han gillar att göra halsband, kort m.m. m.m.

    Eva-Karin Leijon

    SvaraRadera
  12. Åh, jag skulle gå loss på TOUCH Liner och annan härlig färg :)

    SvaraRadera
  13. Åååå vilken tävling, om jag skulle ha turen skulle jag ta med dottern och handla pyssel till hennes önskade prinsesskalas i slutet på januari då hon fyller 4. Hon vill att de ska få göra kronor bla för de har hon sett att det finns hos er. Hon önskar sig även ett nytt förstoringsglas och sådan burk som man kan stänga inne småkryp i så hon kan undersöka deras utseende.

    SvaraRadera
  14. Malin Holmberg
    Jag skulle gå loss på TOUCH Liner och annan färg :)

    SvaraRadera
  15. Åh! det skulle bli som en extra julafton att gå loss i er butik :)
    scrapbooking startset,fina stämplar, papper och pärlor

    SvaraRadera
  16. Min nya hobby är smyckestillverkning, så jag skulle köpa material till det. :)
    Stina Thoree

    SvaraRadera
  17. Hej hej! Ni har så mycket fint pysselmaterial som man lätt skulle kunna spendera pengarna på. Det som jag dock saknar är verktyg till att göra tårtdekor sk utstickare, sockerpasta m.fl.

    SvaraRadera
  18. Åh vad spännande. Om jag fick äran att vinna skulle jag köpa scrapbookingmaterial. Glitter, stämplar, band och dekorationer m.m
    Charlotte Hedlund

    SvaraRadera
  19. Haha, vilken toppentävling. Jag skulle absolut köpa fler akrylblock så jag kan göra kort med många vänner samtidigt men absolut inte ett till set med julstämplar eftersom jag lyckades hitta mitt gamla, så nu har jag två:) /Hanna Tolke

    SvaraRadera
  20. Åsa Thörner

    Skulle vilja lära mig mer om ull och tovning så lite av era fina ullvaror skulle inte vara svårt att handla....

    SvaraRadera
  21. Om jag vann skulle jag köpa massa pysselgrejer för barnbarnen o mig..
    Inger Törnström Rimforsa..

    SvaraRadera
  22. Jag skulle köpa mer av askar och andra trägrejer som går att dekorera.
    //Pernilla Gramfält

    SvaraRadera
  23. Jag skulle vilja ha fina papper och servetter att klä in lådor och annat kul med!
    /Rebecka Dellskog

    SvaraRadera
  24. Jag skulle köpa en dalahäst i papp, klistermärken, flörtkulor, färger, och lite ditt och datt. Josephine Stenhammar 6 år.

    SvaraRadera
  25. Jag skulle köpa massa pysselgrejer till mina två tjejer som älskar att pyssla. // Maria Blick

    SvaraRadera
  26. Johanna Björklund....jag skulle ta med mig min Dotter Wilma 3½ år och hennes kusin Millie 5 år Dem ÄLSKAR att pyssla...så skulle vi gräva fram det roligaste som vi vill pyssla tillsammans.....=)

    SvaraRadera
  27. Jag skulle låta mina pojkar välja en del helt själva. Sen skulle jag välja stämpeldynor, papper, pennor och pärlor :)

    SvaraRadera
  28. Min 9-åriga dotter kallas hemma lite skämtsamt för pysseldrottningen. Hon pysslar med allt hon kommer över, vare sig det är pärlor, kapsyler eller coola band. Att få överraska henne med ett presentkort på 1000 kr i er fantastiska pysselaffär vore lika stort för henne som det var för världen när Armstrong första gången landade på månen (kanske lite överdrivet, men ni förstår vad jag menar). Hon skulle köpa pärlor, pennor, penslar, färg, papper, ja förmodligen lite av allting. Mitt hem skulle fyllas av pyssliga grejer som hon tillverkat och framför allt, dottern skulle skina som en sol! Kerstin Hawkins

    SvaraRadera
  29. Anna-Karin Bergman12 december 2012 kl. 11:04

    Maja drygt tre år skulle få gå loss i er affär och köpa pysselgrejer! Sen skulle hennes bror Eric drygt ett år få ett pussel eller kanske pennor och papper. Tack för en mysig butik! Vänliga julhälsningar Anna-Karin Bergman

    SvaraRadera
  30. Som nybliven mamma till en underbar son vill jag köpa en massa hobbyfärg, så jag kan måla och dekorera hans rum. Tänkte måla en bård med olika djur runt rummet. Självklart skulle jag fotografera verket och skicka till er på Medmera! :-)

    SvaraRadera
  31. Hej
    Jag hade köpt pysselgrejer att sy till mina döttrar som just insett charmen med denna aktivitet.
    God Jul/ Susann

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Mitt presentkort om jag vann skulle jag spendera på ett pysselkalas hos Er för min tjej som snart fyller fem år. Hon tycker om att pyssla och skulle bli så glad att få göra det med sina kompisar.
    God Jul!
    MvH Pia

    SvaraRadera
  33. Hej!
    Jag och ett kompisgäng driver en klubb i Norrköping och jag står för mycket av dekoren. Jag köper alltid mitt material från Medmera inför en klubbkväll, och jag skulle väldigt gärna vilja bunkra upp med bland annat gips för att göra byster att hänga på väggarna!
    Kram Jennifer Milberg

    SvaraRadera
  34. Jessica Söderberg
    Skulle vilja köpa oljefärg, porslinsfärg, färgglada papper, glitterlim, pärlor, gips, med mera :) Så skulle min 6-åriga dotter och jag pyssla tavlor, fina koppar, dekorationer, äggkoppar och massa annat fint till vårt hem! :)

    SvaraRadera
  35. Cilla Rosenholtz

    Min dotter Tess skulle "go bananas" i er butik (som hon alltid gör ändå annars) för 1000:-, så mycket pengar har hon Aldrig haft att köpa pyssel för och då hon lever och andas pyssel och att rita och måla så skulle hon vara i sjunde himlen och köpa ALLT-typ ;) Personligen skulle det bara vara ren glädje att se hennes ögon bli Ännu större i er fina butik =)

    God Jul och Gott Nytt 2013!

    SvaraRadera
  36. ÅÅh det skulle spenderas på mängder av olika material som barnen skulle få välja. jag och mina tre söner älskar att pyssla!

    //Maria Thorsén

    SvaraRadera
  37. Skulle vara superkul att vinna ett presentkort hos er! Jag är stammis sedan flera år tillbaka och handlar smyckedelar och scrapbookingmaterial mest. Skulle inte vara dumt att få köpa scrapbookungprodukter hos er för presentkortet, är så mycket man vill ha men får nöja sig med att handla en del då man inte har råd med allt man vill ha. Jag gör både egna kort och fotoalbum till mina barn och bekanta. Scrapbooking är en superkul hobby, likaså smyckestillverkning. Har oxå två tonårsdöttrar som gärna skulle vara med o handla lite scrapbookinggrejer!

    God Jul o Gott Nytt År! / Hälsningar Helene Zackrisson :-)

    SvaraRadera
  38. Hejsan!
    Om jag vann skulle jag frossa i allt ert pyssel,bland pärlor, ljus,färger och allt som inspirerar och tilltalar mig nu! Håller tummarna för detta!
    Mvh Anette Hellqvist

    SvaraRadera
  39. Hejsan!! Jag är en riktig stammis hos er & jag skulle bli överlycklig om jag vann...behöver allt mellan himmel & jord, tex färgad ståltråd (kostar ju en del)till alla mina ståltrådsverk & massor av pärlor förstås till alla mina smycken och dekorationer!! Håller tummarna sten hårt!!!

    SvaraRadera
  40. Om jag skulle vinna ett presentkort så skulle jag handla pärlor och pärlplattepärlor. Jag älskar att både göra pärlplattor och smycken! :)

    SvaraRadera
  41. Om jag skulle vinna skulle jag förmodligen köpa en hel del pärlor och andra tillbehör för att göra smycken samt tillbehör till scrapbooking.
    Hoppas, hoppas på tur!!

    Mvh
    Anne Nord

    SvaraRadera
  42. Om jag vinner kommer jag att köpa olika saker för smyckestillverkning.
    Dessa smycken kommer jag sedan att auktionera ut till förmån för hunden Basse som behöver en mycket dyr höftoperation.
    https://www.facebook.com/HelpUsToHelpBasseHjalpOssHjalpaBasse

    SvaraRadera
  43. Jag skulle använda presentkortet till. glitter, papper och lim till mina pysseltokiga barn!
    Catrin Törnqvist

    SvaraRadera
  44. Om jag skulle vinna skulle jag helt klart ordna ett pysselkalas för min pysseltokige son som blir 5 år i januari. :) Om det inte går att göra så ("köpa" kalas för presentkort), skulle jag se till att han får en välfylld pyssellåda i present istället så han inte behöver slåss med mig om mina grejer, haha.

    SvaraRadera
  45. Agneta Jönsson
    Jag handlar gärnaspel. Barn cd med bok och spel.

    SvaraRadera
  46. Har en 4-årig dotter som jag introducerat i pysslandet värld med framgång. Precis som sin mamma så tycker hon om att göra saker att ge bort, ex påskkort, julkort, fotobok mm. Jag skulle vilja överraska min dotterns dagmamma med ett fint kitt med pyssel. Det vore lite kul att ex till alla hjärtans dag att de små kunde tillverka kort med en hjärtlig hälsning att lämna till ex äldre på äldreboende eller varför inte till en person de inte känner (en hjärtlig hälsning i någons brevlåda).
    ELLER:
    att de små fick hitta på en/flera sagor som de sedan fick illustrera/dekorera och sedan ge till ett annat dagis att kunna läsa för barnen där.
    Jag skulle inköpa bla papper av olika slag, band, paljetter, bokmärken, tuschpennor, silvertråd, tyg, stämplar, glitter, lim, saxar, pärlor, dekorationsmärken mm

    SvaraRadera
  47. Hej! Jag skulle satsa vinsten på stämplar, i första hand bokstavsstämplar så att jag skulle kunna genomföra alla mina projekt jag fantiserar och drömmer om. Stämpeldynor och pennor behövs också... Skulle vara så lätt att spendera det där presentkortet! <3
    Hjärtliga hälsningar
    Kith Hansson

    SvaraRadera
  48. I höstas hade jag och barnen några underbara pysseldagar där vi gjorde armband. Både min 7-åriga kille, min 10-åriga tjej och jag tyckte det var jättekul. Alla grejer stod framme på finrumsbordet ett par dagar och på lediga stunder satte vi oss och pärlade. Ett helt gäng fina resårarmband fick vi ihop. Men med lite roligare/snyggare/häftigare pärlor och tillbehör kanske vi skulle kunna locka även tonårsdottern att delta? Kanske örhängeskrokar, silvertråd och annat borde finnas med. Eller några riktigt snygga färdiga smyckessatser. Kreativitet för hela familjen står på önskelistan så kanske kan vi även hitta något fint som kan locka maken att vara med? Det vore kul.
    Mvh
    Ica Ganestål

    SvaraRadera
  49. Precis hittat er butik och det har redan blivit en fovorit! Tar gärna fram mina scrappingsaker när kvällen blir mörk, så det skulle presentkortet gå till... Material i alla möjliga roliga saker som hör scrapping till!!
    Anna Bergstrand

    SvaraRadera
  50. åhhh detta skulle vara en dröm för mina grabbar som älskar allt i pyssel. just nu är det klippa o klistra till jul, tomtar i långa rader, målade kottar m.m.
    sofie åberg

    SvaraRadera
  51. Vilket toppen Pris nu till Jul vill ha Kul :)Har en kille som snart fyller 6 år och vi brukar handla alla möjliga slags pysselsaker i er butik. En favorit vi köpte för ettag sen var Foam Clay leran. Den gillade vi båda två ;) Vinner jag tar jag med min kille så får han shoppa loss det pyssel han önskar sig. Vilken Lycka för ett barn :)

    SvaraRadera
  52. Finns ju sp mycket kul... Är lite nyfiken på det setet där man kan pärla av ett foto, ser så läckert ut! Sen lite påfyllning med färg eller lera eller stämplar eller pärlor eller ... Ja finns alltid saker jag behöver hos er :)
    Helena Ljunggren

    SvaraRadera
  53. Att få ta med sina Barn och se glädjen när de fritt får välja bland allt Pyssel i Butiken och som mamma inte behöva tänka så mycket på kostnaden för plånboken vore mer än Stort för Mig och Min Familj <3

    SvaraRadera
  54. Jag skulle vilja överraska min dotter som fyller 13 år i januari med ett pysselkalas. Hon tycker om att pyssla med allt som går att pyssla med. Att få göra det med sina vänner på ett kalas skulle vara lycka. Mvh Susanne Landberg

    SvaraRadera
  55. Älskar att handla i er affär! Skulle köpa pärlor och tråd för att göra smycken med min 8 åring och sedan färg för att måla med min 3åring. Vi behöver även bra tuschpennor.
    Toppentävling!
    Åsa von Post

    SvaraRadera
  56. Hej.
    Vilken härlig möjlighet!
    Om jag skulle ha turen att vinna väljer jag bland olika papper, stämplar och stämpeldynor.
    Pysselhälsningar till alla!
    Mvh Kristina Härnkloo

    SvaraRadera
  57. Jag skulle använda vinsten till allt som har med scrapbooking & korttillverkning att göra, dvs fina papper, stämplar & dekorationer mm - jättekul att ni har utökat det sortimentet lite - ser såklart gärna att ni tar hem ännu mer av såna grejor :)
    // Annelie Gustavsson

    SvaraRadera
  58. Först och främst skulle vinsten användas till att köpa cernitlera och foamclay! Sonen är helt galen i foam-clay och klär in allt han kan få tag i med det: egna lergubbar, de färdiga djuren ni säljer, bokstäver i trä med mera. =)

    Camilla A. Johansson

    SvaraRadera
  59. Åhhh, vilken lycka det skulle vara för mig och min 7-åriga dotter att få gå in i er härliga butik och handla för 1000 kr. Vi älskar allt som har med pyssel att göra!
    Vad vi skulle handla?
    Smyckes-saker. Färger för att måla korgar, trä-askar, skyltar - ja, allt som går att måla. Flörtkulor som huvuden till toa-rulle-gubbar och gummor. Pärlor till plattor som kan strykas till vackra tavlor och smycken. Garner för att fingervirka (och några till skolan så alla barnen kan virka). Listan skulle gå att göra hur lång som helst! Det svåra skulle bli att välja då vi inte kan ta med hela butiken hem :-)
    Hälsningar
    Cristina Wiklund och Emma Rosenqvist.

    SvaraRadera
  60. Linnea Nord

    Vad skulle jag inte vilja köpa? Jag gör mycket smycken, kort, skyltar, decoupage. Okej, listan skulle kunna bli väldigt lång. Att vinna detta presentkort skulle verkligen vara lycka! Passar även på att tacka för en väldigt bra butik!

    SvaraRadera
  61. Anna Kullenberg

    Jag vill köpa ihopbyggbara pärlplattor och mängder med pärlor till mina skapande barn! Om ni har eller kan ta hem, så vill jag överaska barnen med häften med bilder i hur man kan lägga pärlor. Vill även köpa flytande färger och tjocka papper och varför inte lite smått och gott att klippa och klistra med = ).

    SvaraRadera
  62. Oj, här kan listan göras lång. Jag skulle bland annat köpa ljusfärg och veke garn, ull till tovning, pärlor till halsband och andra fina smycken som man kan göra själv. Varför inte lite roligt pyssel till barnbarnen.
    Alltid inspirerande att gå in i butiken. Rent snyggt och enkelt :)

    Hälsningar

    Anna Franzén

    SvaraRadera
  63. Om jag vann...då skulle jag köpa en himla massa roligt pyssel material som jag sen kan tänka mej att ge till barnen på diabetesavdelningen på US. Så dom har något roligt att göra undertiden som dom får behandling.
    GOD JUL till er alla.

    SvaraRadera
  64. Om turen var på min sida och tomten kom med presentkortet till mig så skulle jag fylla på mitt nu ganska tomma förråd av fina papper, stämplar och vackra band och snören. I mitt hem återvinner och "pimpar" vi gamla mjölk- och juiceförpackningar till små söta hus som vi har som gå bort-presenter eller istället för godispåsar vid barnens kalas.
    /Marielle Grahn

    http://caffeconlatte.blogspot.se/2012/11/ga-bort-present.html

    SvaraRadera
  65. Hej!
    Åh vad glad jag skulle bli om jag vann ett presentkort - en julklapp till mig själv.
    Jag har en önskan om att försöka göra en egen ljusstake av träkulor, måla i fina färger och borra ner ljushållare i de stora kulorna och binda samman dem med ett vackert läderband.
    https://johannab.se/wp-content/uploads///2011/08/ferm1.jpg

    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  66. Skulle vara så trevligt om jag vann ett presentkort hos er jag tycker mycket om att pyssla och gillar ert sortiment. Nu lagom till jul så har jag brutit handleden. Har svårt med vissa saker när man inte har tillräcklig styrka. Därför skulle jag bli oerhört glad om jag hade turen att få utlopp för min kreativitet. När jag återigen kan använda båda händerna. Rosita.

    SvaraRadera
  67. Pääääärlor! Jag älskar pärlor! <3

    SvaraRadera
  68. Åhhh, det bara tindrar till i mina ögon. Jag skulle gå loss på scrapbooking material i alla dess former, jag önskar mig även en liten sax med fin smal spets att kunna klippa ut små detaljer med. Jag skulle även köpa penslar i olika former och kvalitéer. Och min älskade son skulle få köpa konstnärsmaterial.
    Jag önskar all underbar personal en riktig GOD JUL och ett fantastiskt NYTT och spännande 2013.
    M.v.h. Marie Davis

    SvaraRadera
  69. om jag skulle vinna skulle min dotter få ett pysselkalas hos er när hon fyller 9 år i mars. Det skulle passa både henne och hennes kreativa kompisar (och hennes mamma)
    Anna Lindgren

    SvaraRadera