tisdag 19 mars 2013

Vinn presentkort 500 kr!

Vinn ett presentkort värde 500 kr!
Påsken närmar sej och vi vill önska våra kunder glad påsk genom en utlottning!

För att delta i tävlingen vill vi att du kommenterar detta inlägg med ditt namn.
Därefter skriver du vad som är ditt bästa vår-och sommarpyssel.

Gilla och dela gärna tävlingen på facebook så blir vi glada!

Vinnaren kommer att dras i en lottning torsdag 28 mars och meddelas här på bloggen.

Presentkortet gäller endast i vår butik på Drottningtorget 1 i Linköping. Hämtas ut senast 20130429, presentkortet är sedan giltigt i ett år efter utfärdandet.

Lycka till!

43 kommentarer:

  1. Hej
    En kul sak att göra med barnen är att köpa fröer och plantera och göra snygga "planeringspinnar" där det står vad man sått.

    MVH Susann

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk! önskar Karin Kjellman.
    karin_kjellman@hotmail.com
    Jag tycker att mitt bästa vår-och sommarpyssel är en fin blomma, gjord av t.ex. grön kartong. Sedan tar man och virar olikfärgat garn runt bladen, många gånger. Man kan spänna garnet så det bildas en stjärna i mitten av blomman. Vackert och enkelt!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag heter Jennifer Milberg, och mitt bästa vår- och sommarpyssel är ett ordentligt kit med bra pennor, samt ett block. Med det i handen kan man vara varsomhelst - inne om det regnar eller ute i en park om solen skiner, eller på balkongen med en katt i knäet, och teckna och rita allt man kommer på och får inspiration till!

    SvaraRadera
  4. Anethe Karlsson heter jag o mitt bästa vår/sommarpyssel är när solen tittar fram o värmer o jag kan stå ute o gjuta olika betongfigurer, nått som passar alla åldrar o ger så mycket mersmak .Ni som inte prövat,gör det!!

    SvaraRadera
  5. Mitt namn är Annika Karlsson. Mitt bästa vårpyssel är scrapbooking. Jag älskar att fylla mina scrapalbum med mina finaste bilder och historier, dekorerade och utsmyckade albumbladmed mina käraste minnen.

    SvaraRadera
  6. Hej!Jag och min dotter på snart fyra år har fått tag i en gammal trälåda som vi har målat.Det är en helt fyrkantig låda som vi har målat fyra årstider på.En årstid på varje sida.Så nu vänder vi våren framåt och planterar snart lite härliga blommor.Roligt att göra tillsammans och väldigt praktiskt eftersom man kan ha det man tycker passar för årstiden,tomtar eller tulipaner;)!Med vänlig hälsning,Jenny Pettersson

    SvaraRadera
  7. Hej mitt namn är Joanna Bohn och mitt bästa pysseltips är att man kan vara ute och ta tillvara på det som finns i trädgården och naturen. Och tillsammans med vanliga hobbysaker göra olika saker.

    SvaraRadera
  8. Hej mitt namn är Anette! Mitt bästa vårpyssel är att "pyssla" en glasvas(tex barnmatsburk) med tussilago för att "hjälpa" våren på traven!Ta en glasburk o måla den vacker med glasfärger,hämta sedan i skogen små knotiga korta grenar till tussiloga och måla topparna gula,ser då ut som små tussilago som sedan säts ner i den lilla målade glasvasen! Lycka till med våren!

    SvaraRadera
  9. Cecilia Bältheden20 mars 2013 kl. 07:16

    Att samla blommor under våren och försommaren som man pressar för att som man sedan kan använda som pysseldekoration när man gör födelsedagkort eller egna fotoalbum.

    SvaraRadera
  10. Cilla Rosenholtz, ch min dotter Älskar att klippa och klistra, gärna med tidningsurklipp, papper i olika färger, glitter, bokmärken, pärlor mm. Att sprida ut hela köksbordet fullt med allehanda pyssel i flera dagar inspirererar alla, Gammal som Ung! Det behöver inte vara varken dyrt eller komplicerat! Min dotter är i Himlen när vi är på Med Mera-butiken-hon Älskar det och där hittar alltid jag även nåt ;)

    SvaraRadera
  11. Jag heter Yvonne Davidsson. Våra bästa vår- och sommarpyssel är att skapa kransar, arrangemang, "tavlor" m.m. av naturmaterial tillsammans med tyger, papper, färger, metalltråd etc.

    SvaraRadera
  12. Ninna Stensgård
    Dekorera alla krukor med frösådd passar så här års. Just nu är det tidningspapper som gäller hemma hos oss.

    SvaraRadera
  13. Mitt favorit pyssel som jag alltid gör oavsett säsong är scrapbooking och att göra kort.

    Cecilia Dilnot Smith

    SvaraRadera
  14. Marina Kjellberg

    Ett perfekt vår- och sommarpyssel, som både jag och dottern uppskattar är att plocka olika saker i naturen. Sen ta hem dem och måla dem. Favoritsaken är stenar i olika storlekar och former. Dessa blir sen vackra dekorationer i trädgården, vare sig det är 4åringen eller den vuxne som målat!

    SvaraRadera
  15. Mitt vår/sommarpyssel som jag älskar att göra är en nyckelpiga av två papperstallrikar. Man målar den ena helt svart och den andra röd med svarta prickar... den klipper man sedan mitt itu och nitar fast på den svarta. Älskar att väen de små kan göra denna!

    SvaraRadera
  16. Hej och glad påsk!

    Mitt namn är Lisa Thuresson och mitt favorit vår-och sommarpyssel är att virka olika färgglada dekorationer till min balkong eller dörr, till exempel kransar eller hängande dekorationer som rör sig fint i vinden. Detta gör jag helst ute på min balkong i solskenet samtidigt som jag lyssnar på en bra ljudbok.

    SvaraRadera
  17. Hej.
    Jag heter Annelie Larsson och mitt bästa vårpyssel är att göra olika blomsterarrangemang med härliga vårväxter. De ställer jag gärna ihop med stilleben av gamla och nya glasvaser, silverbrickor, ljusstakar m.m. Nu till påsk är det extra fint med ris, trollhassel, körsbärskvistar m.m som kan fyllas med fina dekorationer.

    SvaraRadera
  18. Hej,klart jag vill va med och tävla om dettaq toppenpris :)
    Mitt bästa vårpyssel är att göra fjärilar. Till det behövs kaffefilter (till vingarna)tuschpennor (som man färgar in sömmen på kaffefiltret med, när man sedan blöter sömmen flyter färgerna ut som ger alla fjärilar en unik design) piprensare (till kroppen) och pärlor (till ögon). Gjorde dessa när jag jobbade på fritids med ett gäng ungar. Tyvärr ingen bild, så jag hoppas ni hänger med ;) Gillar o Delar med mig av tävlingen på FB https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/493841017340545

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb.sida (Carina Gerdin).
    Jag har en stor trädgård på 3000 kvm...det kliar i fingrarna på att börja fixa o dona i trädgården, det är det bästa jag vet o då är våren riktigt på G när jag får, planera...plantera...inreda utomhus :)
    Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  20. Mitt favoritpyssel är att knåpa med mina rosor... Ljuvligt stora vackra doftande hé-rosor...

    Hälsningar
    Kicki kronborg

    SvaraRadera
  21. Hej hopp,

    Tony Filili från Facebook här.

    Sommarpyssel ----> Grilla, bada o.s.v.

    SvaraRadera
  22. Mitt namn är Cecilia Beltramo. Mitt bästa vår/sommarpyssel är att pimpa loppisfynd, stolar, askar, krukor mm. Gärna med servetter och decopagelim. Tänk en rosenservettlackad stol i vindsrummet på torpet... På den sitter jag i en lika rosenblommig klänning och äter kakor från det hemgjorda kakfatet. Det är fat, skålar, och glas eller vaser, i pressat glas, som jag limmar ihop till söta tårt och kakfat på fot.Lycka:)

    SvaraRadera
  23. Jag heter Anna Hedström. Mitt bästa vårpyssel är att måla en tavelduk solgul och stänka gult glitter över den färdigmålade tavlan. Glöm inte kanterna om det är en ram av tjockare typ. Strö sedan oranget glitter eller en annan nyans av gult till en form av vår härliga vårsol.
    Det skulle även vara fint att klippa ut olika nyanser av gult ur tidningar och montera dem till en stor härlig sol :)

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Vi gillar att pyssla, jag stickar och virkar små/stora djur och dottern har precis börjat med egna sykort :-)
    Väldigt enkelt, rita ett mönster på kartong, gör lite hål, låt ungen sy!!!

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Vad som pysslas under våren varierar lite från år till år.
    Just nu är det pärlor som gäller. Det skapas armband men mest av allt görs det pärlplattor. Blommor och fjärilar i härliga färger som ska hängas i fönstret.
    Glad påsk önskar Carina Dang med familj :)

    SvaraRadera
  26. Hej! Jag heter Joline Åsenhed! Och på våren och sommaren är det mysigt att göra egna vindsnurror, egna drakar, söka och samla spännande saker på stranden att göra egna pyssel av :)

    SvaraRadera
  27. Hej! Jag är en kreativ tjej där nån form av pyssel alltid ingår i min vardag :o)
    Målar, gör vintagekort (digital scrapbooking), syr, odlar, planterar o s v så sjlvklart villl jag vara med i tävlingen med chans till den superfina vinsten :o)

    Jag tävlar i namnet MAUD SUNDGREN på facebook, Gillar er sida massor och har delat tävlingen på min sida (offentligt) så att fler kan vara med :o)

    Tack för en fin tävling och hoppas på tur gör Måddan :o)

    SvaraRadera
  28. Måddan i inläggen ovan glömde ange sin mailadress: :o)

    Här kommer den...

    maud.sundgren@gmail.com

    Tack! :O))))

    SvaraRadera
  29. Jag heter Sophie Michelle Persson, och mitt bästa tips är scrapbooking. Perfekt pyssel, som dessutom kan bli användbart om man gör fotoalbum eller kort att skicka iväg! =) Personligt och roligt!

    Jag har gillat och delat på facebook!

    sophie_persson@yahoo.com

    SvaraRadera
  30. Jag heter Charlotte Hedlund och mitt bästa vårpyssel är att sitta på altanen i vårsolen och virka olika saker. Exempelvis amigurimis eller småkakor och bullar och bakelser. Mina barn älskar att leka café med dessa virkade småkakor sen. Och barnen sitter gärna med och virkar också.

    SvaraRadera
  31. Hejsan, är gärna med och tävlar om presentkortet.
    Att gjuta i betong är ett trevligt vår-/sommarpyssel. Det är roligt att gjuta och göra vackra och rustika föremål både till hemmet och även till trädgården.
    Jag har gillat och delat på fb. (Sören Andersson))
    Glad Påsk!

    Hälsningar Sören

    SvaraRadera
  32. Glad påsk till er tebax! Härligt designat presentkort och jag vill gärna vara med i utlottningen av det finna priset :) Mitt bästa vår och sommarpyssel måste bli att färglägga bilder och att göra smycken.Det väger inget och är väldigt lätt att ta med sig och det går att göra både inomhus och utomhus, så oavsett väder och var man är så kan man pyssla. Dessutom är det något som alla i sällskapet kan göra oavsett ålder! Perfekt sysselsättning :) Jag har även delat och gillat på FB (Rositha Gäfvert)
    Ha en fin påsk och vår

    SvaraRadera
  33. LIZETTE- det bästa pyssel är den stund man får sitta med sina kreativa barn som lär mig massor roliga små pyssel, igår tog vi in fjädrar från våra ankor och färjade dem för att sen limma upp på äggskalen från ankorna så vi kunde hänga dem i påskriset sen.. Vore roligt att vinna presentkort på Medmera nu när man har två små kreativa pysslare..
    mvh liz-pet@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Anne-Maj Björnholm
    ♥♡♥
    Att samla blommor o pressa. Att plocka vackra stenar på stränder. Att fota i olika spännande vinklar i vår vackra natur. Att sitta o scrappa o höra sommar regnet smattra mot rutan. Att göra tygtryck på tygväskor osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick visst in nått nätverk där jag inte är aktiv ovanför. Är inte så datavan. Jag finns på Facebook under namnet Anne-Maj Björnholm och har mejladress MajsanLKPG@gmail.com.

      Radera
  35. Mitt namn är emma markestig. Mitt favorit vår och sommarpyssel är att scrapbooka och att göra olika saker till alla högtider. Jag ärslkar att pyssla och ett presentkort skulle jag bli jätteglad över! :) min mail: emma.markestig@hotmail.com (jag har delat och gillat tävlingen)

    SvaraRadera
  36. Hej! Mitt bästa pysseltips är hönsnät och gipsbindor! Använd en tång för att klippa bitar i hönsnätet och sätt igång att forma till olika figurer eller mönster. Blöt gipsbindorna och lägg på nätet. Måla sen med akrylfärg för att få en fin yta och en sommrig färg! Mitt senaste projekt var en räv i naturlig storlek som ska stå i sommarstugan som golvprydnad! :D
    sandra.haag@hotmail.se

    SvaraRadera
  37. Mitt bästa vårpyssel:
    * plocka fram plysch i glada färger
    * sy ett litet djur
    * ta med djuret ut i den spirande naturen och fota det i naturlig miljö
    * lägg ut bilden på din hemsida eller skriv ut och häng upp på väggen
    * ge bort det lilla djuret till en vän och passa på att glädja någon annan

    SvaraRadera
  38. Vi brukar köpa olika hjärtan, ägg osv i frigolit. Dessa klär vi sedan med mossa och ståltråd eller något fint tyg. Därefter är det dags att dekorera och ofta tar vi saker vi hittat ute. Det kan vara snäckor vi plockat på stranden eller vackra stenar. Perfekta presenter till exempelvis mormor och morfar.Vore kul att vinna ett presentkor och få shoppa loss lite extra i Med mera butiken :-)
    GLAD PÅSK/ Mvh Ingela ( ingob003@student.liu.se )

    SvaraRadera
  39. Bästa pysslet är när sonens kreativitet tar fart, allt från Star Wars utstyrsel till härligt vårlika påskkort :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj glömde mitt namn!!
      Bästa pysslet är när sonens kreativitet tar fart, allt från Star Wars utstyrsel till härligt vårlika påskkort :-)
      mvh Gitt

      Radera
  40. Hej! Nu när våren närmar sig så börjar mina barn förbereda en godiskiosk i lekstugan. Vi gör låtsasgodisbitar av papier-maché och målar dem i citrongult, jordgubbsrött, chokladbrunt och limegrönt. Sedan strösslar vi dem med små pärlor (som man gör halsband av annars) och vips så har man små söta låstsas-praliner! Ett till pyssel som vi gör är givetvis att måla en godiskiosk-skylt att hänga upp på lekstugan.
    Glad påsk på er!
    Mvh
    Maria (maria.boberg@liu.se)

    SvaraRadera
  41. Mitt bästa vår- och sommartips är att rita och måla ute. Att ta med sig blocket och pennorna och kanske penslarna och färgerna och sätta sig på balkongen eller altanen eller parkbänken eller stranden eller skogen. Det är underbart med alla dessa årstidsljud och -dofter som omsluter en när man skapar. Man känner att man är del av något större, på något sätt. Dessutom finns egentligen ingen åldersbegränsning.
    Mvh, Emelie

    SvaraRadera