onsdag 9 juli 2014

Göra om byrå - pysselbyrå!

Den här tråkiga gamla byrån ska bli en byrå full med pyssel!
Först använde jag maskeringstejp för att göra olika fält som jag sen målade
med grön, röd och blå hobbyfärg.
Inuti byrån limmade jag mönstrade papper! Blommigt, prickigt och blommigt igen :-)
Här har jag använt maskeringstejp igen!
I de här fälten målade jag med en magnetfärg.
Jag målade över magnetfärgen när den var färdigmålad.
Jag använde grön, blå, turkos och lila hobbyfärg.
Magneterna har jag gjort med hjälp av kartongkort,
magnetplatta och självhäftande bokstäver.
Magnetplattan är självhäftande på ena sidan, så jag
klippte bara bitar så bokstäverna skulle passa.
Tada! Egna magneter!

På den andra sidan målade jag med en skoltavelfärg!
Den här pennan funkar utmärkt att skriva med.
Självfallet funkar vanliga tavelkritor också!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar